Onderzoek
Gedurende het project is door het ICLON (Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderzoek en Nascholing) en de NVON (Nederlands Vereniging voor Onderwijs in de Natuurwetenschappen) onderzocht hoe docenten de vragen ontwikkelen en gebruiken in de les. De bevindingen van dit onderzoek en aanbevelingen voor het werken in Docenten Ontwikkel Teams (DOTs) zijn vastgelegd in een boekje. Klik op de afbeelding hieronder om het gratis te downloaden.

Diagnostische vragen ideaal voor student onderzoek
Zoek je voor je bachelor of master onderzoek een goed afgebakend en waardevol onderwerp? Diagnostische vragen zijn hiervoor erg geschikt. Door te meten wat leerlingen antwoorden kun je makkelijk kwantitatief onderzoek doen. Daarnaast is het erg interessant om kwalitatief onderzoek te doen naar de redenen waarom leerlingen een fout antwoord geven en wat de mogelijke oorzaken van misvattingen zijn.
Er is in de Nederlandse context nog weinig onderzoek gedaan naar misvattingen bij leerlingen en je draagt met je onderzoek bij aan landelijke kennis op dit thema. We publiceren je onderzoek graag op deze pagina. Heb je vragen, wil je samenwerken of je onderzoek hier laten publiceren? Neem dan contact op via de contactpagina.